*Vürp*

Sådärja.
Då var man fördig med ytterligare en dag.
Idag har det varit en jobbig dag på glassfiket. Det har varit mycket ruljans och det har varit mastigt hela tiden.
Fick dock vara med Donny och koka sockerlag och laga sockerkaka vilket var roligt.
Sen var det tråkigt när jag skulle sleva upp 6 stycker halvliters-behållare för en tant (Läs : Kärring).
När jag skulle skopa en av dom så tog jag i så hårt så jag tappade den på golvet. Tjohej med den.
Efter att smärtan pulserade i min arm efter 3 liter av slevad glass uppmärksamade jag med skräckblandad förtjusning att det var två timmar kvar att arbeta.
Sen gjorde jag nog det gamla vanliga fram till jag slutade. Du vet; torkade bord, slavade, ungefär.

Sen skulle jag åka hem.
Efter att ha tagit av vid gen(sen?)vägen så körde jag som en vilde genom skogen.
När jag kommit fram till elljusspåret så märkte jag att det gick hiskeligt fort.
Jag tyckte det var bäst att börja bromsa så jag gjorde så.
Det var dumt.
Jag kunde inte riktigt ta svängen med den hastigheten jag hade så jag började bromsa hårdare vilket resulterde i frontalkrock med framdäck och en rot på marken.
Jag kommer ihåg så mycket som att jag tycker att det går fort.
Sen kommer jag ihåg att jag ligger tio meter från mopeden i det höga gräset.
Kewl.
Men det gjorde inte ont.
Jag har mer ont i kroppen efter en hel arbetsdag än efter en krasch med moppen.
Fantastiskt.
Aja.
Jag vill bada.
G'natt  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback